Geplaatst op Geef een reactie

“Ik mag dus meer gaan eten!”

AFVALLEN EN MEER ETEN?

“Ik mag dus meer gaan eten!” Dat was de reactie van de dame die ik sinds kort begeleid.

Ik hoor dat vaker en het komt als een aangename verrassing. Zeg nou zelf, bij afvallen denk je al snel aan het tot een minimum beperken van je eten. Ik zie dat in ieder geval heel vaak gebeuren. We schrappen veel dingen uit ons dagelijks menu onder het motto ‘dat doen we nu niet meer’ of ‘even niet meer’. Voor heel veel dingen is dat ook prima. We weten echt wel dat koek, snoep, wijntjes, biertjes of snaaien ’s avonds laat niet handig is als je wat kwijt wilt.

Als ik dan kijk naar wat er in zo’n fase wél gegeten wordt, dan is dat negen van de tien keer te weinig. Volg je me al wat langer, dan weet je dat ik van goede energie tanken houd. Met voldoende, gezond eten geef je je lichaam de brandstof die het nodig heeft. Daarmee functioneert alles soepel en voel je je fit. Dat zorgt er weer voor dat je de dag goed doorkomt en het ook volhoudt om die minder gezonde dingen vaker te laten staan.

Wat ontbreekt er dan vaak? De 3 toppers zet ik voor je op een rij.

  • Groente, in alle vormen en alle soorten.
    Er zijn maar weinig mensen die de minimale hoeveelheid van 250 gram per dag halen. Het avondeten is het favoriete moment dat er groente wordt gegeten, maar dan halen we vaak geen 250 gram per persoon. De tip is dan ook om op andere momenten van de dag groente te eten: het maakt niet uit op welk moment je het eet, als je het maar eet en eet het op een moment dat het jou past. Bijvoorbeeld als je ’s avonds nog wat wilt snacken of ’s middags rond een uur of 16u.
  • Fruit. Fruit wordt meer gegeten dan groente, maar lang niet iedereen haalt de twee stuks per dag. Slechts 15% van de volwassenen in ons land haalt de dagelijkse portie groente en fruit. Hoor jij daar bij? Fruit en groente zijn eerste hulp bij trek, die regel kun je heel eenvoudig voor jezelf instellen.
  • Zuivelproducten zoals melk, yoghurt, kwark en kaas zijn niet alleen lekker, maar zitten ook vol met goede voedingsstoffen: eiwit, calcium en de vitamines B2 en B12. Het fijne van zuivelproducten is dat eiwit zorgt voor een goed gevuld gevoel, ideaal voor de momenten waarop snacktrek ontstaat.

Waar zit voor jou een verbeterpunt? Als je de neiging hebt om op rantsoen te gaan, dan nodig ik je uit om eens wat extra’s hiervan te eten en kijk hoe je je daarbij voelt.

De dame waar ik het aan het begin over had, is in twee weken tijd al ruim 3 kilo afgevallen. Wil jij ook een vliegende start maken met het afvallen, maar dan wel graag met gewoon lekker en gezond eten? Bestel dan hier voor slecht € 47 (excl BTW) mijn 4-delige video-serie, dan kun je direct aan de slag en zie je volgende week al het eerste resultaat.

Op naar minder kilo’s en meer energie!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *