Geplaatst op Geef een reactie

Welke einddatum heeft het afvallen bij jou?

Hi,
Hoe maak je het? Ik hoop dat het je goed gaat.

Ik deel vandaag één van de grootste valkuilen bij het afvallen en daarna op gewicht blijven:

“Als ik straks op gewicht ben, neem ik wel weer wat extra’s. Nu doe ik het gewoon even niet.”

Ik hoorde het de afgelopen dagen weer meerdere keren voorbijkomen. Bij mij gaan dan de alarmbellen af. Reden daarvoor is de houdbaarheid van dit soort maatregelen. Zeg eens eerlijk, hoe lang houd jij het vol om tegen elk koekje, snoepje, wijntje, worstje, chocolaatje of wat dan ook nee te zeggen? Vast wel even, maar niet voor altijd.
En dan? Dan ga je ‘los’ en over je grenzen heen. Dat is ook niet gek, want je hebt waarschijnlijk nooit geleerd waar die grens voor jou ligt, hoe je die kunt bewaken en hoe de extra’s erbij kunnen horen.  

Afvallen en daarna op gewicht blijven betekent dingen doen en ja, ook dingen laten, maar niet alles. Het zijn uiteindelijk keuzes waarmee jij de rest van je leven moet kunnen leven, waarvan jij zegt “dit is helemaal prima te doen”. Voor mij horen daar zeker ook extraatjes bij die niet gezond maar wel heel lekker zijn. Ik moet er niet aan denken dat dat niet meer zou kunnen…

Om terug te komen op mijn vraag naar jouw einddatum: als het goed is, is die er dus niet.


Als jij nu niet kunt wachten tot het moment waarop het afvallen klaar is en je weer normaal kunt doen, laat dit dan jouw wake-up call zijn.

Herkenbaar? Zou je het wel heel graag anders willen, maar heb je geen flauw idee hoe of wat?
Bezoek dan mijn gratis webinar ‘Food4Health, afvallen zonder dat je alles wat je lekker vindt hoeft te laten staan’. Ik geef deze webinars met grote regelmaat.
Dan vertel ik er, aan de hand van voorbeelden uit mijn praktijk, alles over en weet je precies wat jij kunt doen om af te vallen en op gewicht te blijven.
Gegarandeerd veel herkenning en na afloop weet je dat dit ook voor jou zo kan.

Schrijf je in via deze link dan tref ik je daar online.

Geplaatst op Geef een reactie

Bewust kiezen

Wat kun je doen om dit Paasweekend een vol en opgeblazen gevoel te voorkomen?

Bewust kiezen

Er staat bij ons een lang en vrij weekend voor de deur, bij jou ook? Pasen wordt gevierd en als ik naar de drukte in de supermarkten kijk, dan eten en drinken we ook weer meer dan genoeg.
Wij hebben hier thuis ook zo onze tradities op dit soort dagen: paasontbijt, eieren verstoppen en wat uitgebreider dineren. Heel leuk, lekker en gezellig, maar alles bij elkaar telt dat natuurlijk wel op. Voor je het weet zit je maandagavond met een veel te vol gevoel op de bank en voel je je daar helemaal niet meer lekker bij.

Hoe kun je dan toch genieten van wat extra’s zonder dat je daar de rekening van gepresenteerd krijgt? Ik doe dat door heel bewust keuzes te maken en vooraf te plannen. Ik eet niet alles en al helemaal niet in onbeperkte hoeveelheden.

Ik leer dit ik mijn klanten ook

Ik kies voor een paar momenten waarop ik wel voor wat extra’s ga. De ene paasdag is dat het ontbijt, de andere het avondeten, maar dus niet allebei de dagen extra uitgebreid ontbijten én dineren.

Ik kijk bij de extra’s ook niet of het gezond is. Ik ben niet voor niks voorstander van de 80-20-regel. Het hoeft niet allemaal gezond en groen, ik ga op zo’n moment voor iets wat ik echt heel erg lekker vind en geniet daar lekker van.

Het is vooral de kunst om de hoeveelheid eten en drinken te begrenzen, daarmee maak je het verschil. De rest van de momenten is het net als anders en dan helpt het enorm om je gewone ritme vast te houden. Zorg er in ieder geval voor dat je de groente royaal binnenkrijgt en je twee stuks fruit eet, dat is de allerbelangrijkste basis van iedere dag.

Het grootste voordeel van het zo doen is het goede gevoel dat het je achteraf geeft. Dat is zo fijn, vooral als je wilt afvallen. Op deze manier passen zulke weekenden daar prima bij, er is dan helemaal niks verloren en dinsdag pak je het gewone ritme weer moeiteloos en met alle vertrouwen op.

Hoe is dat voor jou? Doe jij dit ook zo of is dit een ver-van-mijn-bed-show?

Als het je heerlijk lijkt om het ook zo te doen, maar denk je nu ‘hoe dan’? Of je ziet geen resultaat van de keuzes die jij maakt om af te vallen?
Dan kijk ik met alle liefde eens met je mee. In een gratis sessie van een half uur met mij persoonlijk hebben we zo helder wat er nodig is en wat dan het slimste is om te doen.

Ik heb iedere week een beperkt aantal momenten beschikbaar. Als jij er klaar voor bent om nu slanker te worden, meer energie te hebben en zin hebt om te kunnen shinen in je zomerkleding, boek dan [HIER] jouw sessie en dan zie ik je snel.

Geplaatst op Geef een reactie

Als je dít doet, ga je gegarandeerd resultaat op de weegschaal zien

Het is niet ingewikkeld, het is geen wereldnieuws, het is helemaal niet nieuw, je weet het ook vast wel, maar dit is het allergrootste winstpunt voor al mijn klanten:

méér groente eten, heel veel meer dan dat je nu doet.

Ik wil je uitdagen om de komende week, vooral ook in het weekend, meer groente te eten. Het maakt niet uit welke kleur, vorm, soort, bereidingswijze je kiest, als je het maar eet.

Voeg het toe aan je lunch, zet het op je aanrecht om tussendoor te snacken in plaats van koek of snoep, laad je borrelplank lekker vol met snackgroente en verdubbel de hoeveelheid groente bij je avondeten.

Niet 1 dag, eet gewoon een hele week meer groente, kijk en voel wat er gebeurt.

Ga jij het aan? Tof! Laat me weten wat het jou brengt, vind ik echt leuk om te horen.

Denk je nu, dat gaat voor mij niet werken?

Waarom niet? Als het voor iedereen werkt, waarom dan niet voor jou? Gewoon doen, je hebt helemaal niks te verliezen.

Geplaatst op Geef een reactie

Echt niet meer kennis nodig

De kunst van het afvallen zit ‘m niet in nog meer lezen en nóg meer weten. Eén van de deelnemers in mijn 90-Dagen-Programma zei aan het eind: “ik begreep ook heus wel dat 1 glas wijn handiger is dan een fles en 1 bakje chips ook beter dan een hele zak.” Maar ja, doe het maar eens. Het weten betekent niet automatisch dat je het ook doet. Laat dat doen nu net het verschil maken tussen wel of geen resultaat…

Het is ook heel gek hè? Wat maakt nou dat, ondanks dat je weet dat het niet de slimste keuze is, die fles wijn tóch op gaat en de zak chips ook? Ergens ontstaat dat, om wat voor reden dan ook.
Je kunt dat veranderen, zonder dat je er volledig afscheid hoeft te nemen als je dat niet wilt. Je hoeft er ook niet voor in therapie, maar je kunt wel leren om het anders te gaan doen.

Ik vind het te simpel om te roepen dat je gewoon minder moet eten als je wilt afvallen. Want wat eet je dan wel zonder om te vallen van de honger?

Hoe weet je nou of je echt goed bezig bent, of het allemaal een beetje gezond is en of het werkt?

De dame van de wijn en chips schreef dat ze het echt niet alleen kon, dat ze mij nodig had om haar bij te sturen, haar te informeren en inzicht te geven in de keuzes die ze maakte. Dát zorgt er voor dat je dingen echt anders kunt gaan doen.

Zij is daar ruim elf kilo mee afgevallen, terwijl dat niet eens haar belangrijkste doel was. Dat was fitter en gezonder worden en vooral goed voor zichzelf zorgen, zodat ze alles wat er in haar leven gebeurt beter kan dragen. Zij weet ook:  als ik goed voor mezelf zorg, dan kan ik beter voor de ander zorgen. 

Hoe is dat voor jou? Stel jij je eens voor: je gaat doen wat je ergens al heel goed weet? Waar sta jij dan over een half jaar? Is het waard om daarin te investeren? Ja? Ga er dan voor, laat je door niets en niemand weerhouden. Eén ding: organiseer wel wat je nodig hebt om het waar te maken 😉. Wil je mij laten weten hoe jij hierover denkt? Vind jij het lastig om dingen anders te doen of mis je juist de kennis?
Mail me! ik ben heel benieuwd.

Warme groet,
Rian.

Geplaatst op Geef een reactie

Het goede moment

Dit blog is voor jou als je wilt afvallen, maar nog zoekt naar het beste moment om daarmee te starten.
Laten we eerlijk zijn, je wilt dat het lukt, dat je het volhoudt en dat je eindelijk af bent van dat ontevreden gevoel, toch? Dan moet het wél het goede moment zijn! Maar wat is dat dan?

Daar zie ik het vaak misgaan. We kiezen vaak het moment waarop er zo min mogelijk uitdagingen zijn: omstandigheden, situaties of momenten die het ons zo maar heel lastig kunnen maken. Denk aan feestdagen, vakanties, veel verjaardagen (waarom lijkt iedereen in dezelfde maand jarig te zijn?), piekdrukte op het werk, zorg voor de kinderen of ouders, ik kan nog wel even doorgaan.
Houd je het dan wel vol? Kun je dan niet beter wachten tot het wat rustiger wordt?

Nee, het wordt namelijk niet rustiger is mijn ervaring. Er is altijd wat en dat zal ook altijd zo blijven.

Dat is precies de reden waarom ik zeg dat het nú het beste moment is om te starten.

Al die verleiding om ons heen blijft, de supermarkten schakelen moeiteloos van de pepernoten en kerstkransjes over op de paaseitjes. De meivakantie komt er aan, we kunnen het terras weer op en dan is het ook zo weer zomervakantie. Als je het zo bekijkt, dan duurt het nog wel even en dan komt het er niet van en ben je een jaar verder.

Wat is dan handig? Leren omgaan met dat alles, dat is het leven. Je kunt jezelf daar niet voor afsluiten, dat wil je ook niet. Het gaat erom dat dit alles past in jouw manier van eten, drinken en bewegen. Dat het er een onderdeel van is, dat je ook met dit alles kunt afvallen én op gewicht kunt blijven. Alleen als je dat leert en traint, dan weet je dat het afvallen niet voor even is, maar voor altijd.

Dit is waar ik in geloof, ik blijf er zelf al tig jaar mee op gewicht en mijn klanten ook. Laatst zei een klant tegen me: “ik ben zó blij dat je mij dat duwtje hebt gegeven om het te gaan doen. Anders was ik nu niet 12 kilo afgevallen en baalde ik nog steeds dat ik het zover heb laten komen.”

Dus: wacht niet op het perfecte moment, maar pak het moment en maak het perfect.

Als jij er klaar voor bent, dan kan ik je leren hoe je met alles wat er op je pad komt om kunt gaan.
Twijfel je of jouw uitdagingen wel te combineren zijn met het afvallen? Boek dan een gratis sessie met mij. Je krijgt in een half uur helder wat er voor nodig is om het resultaat te krijgen wat je al zo lang wilt.
Ik heb wekelijks een beperkt aantal sessies beschikbaar, dus ik zou niet te lang wachten 😉.
LINK NAAR GRATIS SESSIE.

Geplaatst op Geef een reactie

Het beste dieet….

Laten we eerlijk zijn: als je wilt afvallen, dan wil je dat het lukt. Zou er een wonderpil zijn die je in 1 keer slank maakt, dan nam je die. Die pil is er niet, dus tot die tijd komt het simpelweg aan op iets gaan doen.

Wat is wijsheid? Wat kun je het beste gaan doen?
De keuze is in ieder geval reuze, dat hoef ik jou ook niet te vertellen. Het meest in de spotlight staan nu het koolhydraatarm dieet, het keto dieet (extreem weinig koolhydraten) en intermittent vasten.
Het werkt allemaal. Als je het menu volgt, de maaltijden netjes bereidt, de workouts elke dag trouw doet, dan zie je daar zeker het resultaat van op de weegschaal. Mooi toch of niet?

Ik zie het iets anders.

Ik ben dol op resultaat, laat dat duidelijk zijn. Ik word pas echt blij van resultaat dat blijft, ook als ‘het dieet’ is afgelopen. De grootste angst van mensen die afvallen, is dat ze weer aankomen. Wist je dat minder dan 4% (!) van de mensen die afvalt, na 4 jaar nog steeds op dat gewicht is? Dat is 1 op de 30 mensen. Dat mag echt veel hoger worden.

Het beste dieet is daarom ook het dieet dat je volhoudt voor de rest van je leven.


Dieet is ook geen goed woord, het is jouw eetpatroon, jouw leefstijl, jouw manier van eten, drinken en bewegen. Dat zorgt ervoor dat je afvalt en op gewicht blijft. Want alleen als je de goede dingen blijft doen en ze ook op de goede manier doet, heb je je gewicht voor altijd onder controle.

Zo vertelde een dame, die met maaltijdvervangers heel veel was afgevallen dat ze nooit echt geleerd heeft wat ‘gewoon eten’ is, hoe dat er voor haar en haar gezin uit kan zien én hoe je daar ook mee op gewicht komt en blijft.  

Hetzelfde met een koolhydraatarm dieet, bijna niemand houdt dat voor altijd vol.
Voor een paar maanden lukt dat prima, daarna wil je ook gewoon weer eens een lekkere boterham met hagelslag en voor je het weet ben je weer terug bij af.

Wat ik je hiermee wil zeggen:

Wil jij afvallen en daarna ook op gewicht blijven? Zorg dan dat je een manier van eten ontwikkelt waarvan je denkt ‘als het de rest van m’n leven zó moet, dan is dat geen enkel probleem.’

Hoe dan?

Dat hoef je niet zelf te bedenken, ieder z’n vak. Ik kan je daar uitstekend bij helpen.

In mijn webinar ‘Food4Health’ ontdek je wat je precies nodig hebt om een eetpatroon neer te zetten dat staat als een huis. Je valt ermee af en blijft op gewicht. Ik laat je aan de hand van voorbeelden uit de praktijk zien waar het vaak misgaat, zodat jij in ieder geval niet in die valkuilen trapt. Je hoort alles om er dit keer een succes van te maken.

Maandelijks geef ik het webinar, verschillende momenten én live.
Het is gratis en voor niks, maar vooral heel waardevol.
Meld je [HIER] aan, dan ontvang je de link naar het webinar meteen in je mail en zien we elkaar.

Oh ja, volg je mij al op Instagram? Dan zie je regelmatig tips, lekkere recepten, ervaringen én inspiratie voorbijkomen. Alles natuurlijk gericht op afvallen en op gewicht blijven. Als ik het kan, kan jij het ook!

Geplaatst op Geef een reactie

Maak je het afvallen niet te ingewikkeld?

“Het gaat me weer zoveel tijd kosten. Telkens bedenken wat ik moet eten, lunchsalades maken, alles in huis halen. Ik heb er eigenlijk gewoon geen zin in.”

Het is niet de eerste keer dat ik het hoor, het komt in allerlei varianten voorbij: afvallen is moeilijk, het kost tijd, je hebt continue honger, je mag niks en je moet van alles. Geen wonder dat je het telkens uitstelt, wat een gedoe. Als het zo zou moeten, dan was ik nooit afgevallen en op gewicht gebleven en al mijn klanten ook niet, dat weet ik zeker.
Het kan gelukkig ook anders.


Ik vroeg de dame in kwestie of ze het niet te ingewikkeld maakte?


Eten moet je toch, boodschappen doen ook en die lunchsalade maken mag natuurlijk, maar het hoeft niet. Ik vertelde dat ik net bij de lunch twee boterhammen met kaas en tomaat had gegeten, daar blijf ik al tig jaar mee op gewicht.
Houden jullie van traditionele pot met aardappels, vlees en groente of van een lekkere pasta? Dan hoeft dat helemaal niet te verdwijnen. Daar zit het probleem helemaal niet.

We maken het in ons hoofd zo moeilijk, ik snap ook dat je dan al moe wordt van het idee en geen zin hebt om te beginnen. Maar van uitstel komt afstel en dan blijft het zoals het is.

Als dát vooruitzicht voor jou niet langer een optie is, dan is het tijd om nu de stap te zetten en te starten.

Hoe dan? Iedere maand deel ik mijn zeer succesvolle én eenvoudige aanpak in mijn gratis webinar “Food4Health”.
Na afloop:

  • weet je precies wat er niet mag ontbreken om überhaupt resultaat te kunnen zien.
  • laat ik je aan de hand van voorbeelden uit mijn praktijk zien waar ik het negen van de tien keer mis zie gaan en hoe jij dat kunt voorkomen.
  • weet je wat jij te doen hebt om er dit keer wel een doorslaand succes van te maken en zie je er niet langer tegenop.

Allemaal zonder ingewikkeld gedoe, zonder intermittent fasting of keto, maar wel mét resultaat. Dat geeft je vleugels

Tof om je in mijn webinar te zien, schrijf je hier in.

Warme groet, Rian.

Geplaatst op Geef een reactie

Zit je ook met de handen in het haar?

… omdat je geen idee hebt hoe je je gewicht ooit nog naar beneden krijgt? Weet dat je niet de enige bent. Ik sprak de afgelopen weer een aantal dames in mijn gratis sessies. Allemaal prachtvrouwen die midden in het leven staan, maar ook enorm balen dat het afvallen niet lukt. Ze weten het niet meer, ze kunnen de vinger er niet op leggen, ze krijgen het niet onder controle, proberen van alles, maar zien geen resultaat. Help!

Ik vind het elke keer weer gaaf dat we in zo’n sessie het lek boven krijgen.


Als ik de verhalen hoor, dan zie ik heel snel waar het in zit dat het resultaat uit blijft. Ik zie ook meteen hoe het anders kan, wat daarvoor nodig is en hoe het er dan uitziet als dat gebeurt.
Ik kan er niks aan doen, ik word dan enthousiast. Ik zie het namelijk al voor me: de dame tegenover me 10, 15 of 20 kilo lichter.

Afvallen én op gewicht blijven zonder dat

  • het hele gezinsleven op de schop gaat omdat mama afvalpoging ‘tig’ doet. Zien ze je thuis al aankomen?
  • de pasta’s geschrapt worden omdat ‘we’ nu koolhydraatarm gaan eten. Dat is niet nodig.
  • je zit te smachten naar het moment dat het voorbij is en je terug kunt naar ‘normaal.

We maken het negen van de tien keer ingewikkelder dan nodig, echt.
Wat je nodig hebt als je resultaat wilt én dat ook wilt houden:

  1. een plan dat werkt: waarmee je afvalt, resultaat ziet en wat gewoon goed te doen is.
  2. de uitvoering van het plan: het DOEN en het vooral ook blijven doen. Je kunt alles weten, er verandert niks zolang je het niet gaat doen.

Dus, als jij nu met de handen in het haar zit

…pak dan een half uur met mij.
Ik heb voor iedere week een beperkt aantal momenten beschikbaar, via deze link reserveer je jouw sessie direct in onze agenda’s. Je krijgt glashelder waar het ‘m in zit dat je nu geen resultaat ziet én wat je daaraan kunt doen. Dat scheelt je een hoop frustratie en tijd.
Het belangrijkste: je voelt weer het vertrouwen dat het ook voor jou kan. Hoe fijn zou dat zijn?

Geplaatst op Geef een reactie

Eet je best gezond en val je niet af? Dit kan de oorzaak zijn.

Gezond eten maar niet afvallen

Ik kreeg een appje binnen met een foto van een pak crackers en de vraag:

“Rian, een vriendin van mij zegt dat ik deze crackers moet eten, super gezond zegt ze. Wat vind jij?”

Ik werp een blik op de verpakking van deze havercrackers. Dat ziet er veelbelovend uit: ambachtelijk gebakken, lekker luchtig, bomvol natuurlijke ingrediënten en super seeds, 100% vegan, glutenarm, géén geraffineerde suikers, lactose. Dit kan zomaar helemaal top zijn, denk ik.
Als ik dan kijk naar de voedingswaarde valt me op dat een cracker van 12 gram 133 kcal bevat.
Voor het vergelijk: in een sneetje volkorenbrood van 35 gram zit 82 kcal. Daar gaan we dus.

Zo’n cracker van 12 gram staat gelijk aan de energie van ruim anderhalf sneetje volkorenbrood. Dat is een valkuil met dit soort dingen. Het is een gezonde cracker, maar wel een bom waar je ongemerkt een hoop calorieën mee weg hapt. Ook de energie van gezonde voeding telt mee als je wilt afvallen. Krijg je meer binnen dan dat je nodig hebt, dan kom je simpelweg aan. Ook al is het gezond wat je eet. Dat verliezen we nog wel eens uit het oog.

Dus, wat vind ik?

Deze crackers kunnen prima, maar realiseer je dat je ze niet in onbeperkte hoeveelheden moet gaan eten als je wilt afvallen. Zo simpel is het, ook van teveel gezonde dingen kom je aan.

Vraag jij je af hoe het kan dat je niet afvalt, ondanks dat je best gezond eet, beweegt en voor je gevoel goed bezig bent? Laat mij dan eens met je meekijken.
Ik heb de per week een beperkt aantal sessies beschikbaar. Via deze LINK reserveer je direct jouw gratis half uur met mij.
Je krijgt glashelder waar het ‘m in zit dat je nu geen resultaat ziet én wat je daaraan kunt doen.
Dat scheelt je een hoop frustratie en tijd.

Tof als ik jou online tref, voor nu wens ik je een mooi, ijskoud weekend.
Ik ga in ieder geval het ijs op, heerlijk vooruitzicht!

Geniet er van, wat je ook gaat doen.
Warme groet, Rian.

Geplaatst op Geef een reactie

Snacktrek weersta je met deze eenvoudige tip

Je kent dat wel, die momenten op een dag waarop die snacktrek je overvalt. De één snakt naar zoet en duikt de kast in op zoek naar chocola, snoep of koek. De ander loopt warm voor wat hartigs. Allebei niet de handigste keuzes als je wilt afvallen, dat hoef ik je niet te vertellen. Hoe zorg je ervoor dat je niet toegeeft aan die, haast onbedwingbare, trek?

De oplossing is heel eenvoudig en het werkt super goed: uitstellen.
Op het moment dat je bedenkt dat je iets gaat pakken, stop je, zet je de timer op 15 minuten en ga je wat anders doen: je gaat naar buiten, doet een klusje, zet een was aan, belt iemand, het maakt niet uit wat je doet, als je maar iets doet en beweegt.

Je stapt op deze manier letterlijk uit de situatie en je verzet je gedachten. De snacktrek is na 15 minuten weg. Dat is het voordeel van snacktrek: het is net een golf in de zee. Die komt, maar gaat ook weer. Het is aan jou om de tijd tussen het komen en gaan te overbruggen.

Laat je het weten of deze tip ook voor jou werkt?

Met grote regelmaat geef ik mijn gratis webinar “Food4Health, afvallen zonder dat je alles wat je lekker vindt moet laten staan.”

Na afloop:

  • weet je precies welke ingrediënten er niet in jouw afvalpoging mogen ontbreken om überhaupt resultaat te kunnen zien.
  • laat ik je aan de hand van voorbeelden uit mijn praktijk zien waar ik het negen van de tien keer mis zie gaan en hoe jij dat kunt voorkomen.
  • weet je precies wat jij te doen hebt om er dit keer wel een doorslaand succes van te maken.


Niks is zo frustrerend als enorm je best doen en dan geen resultaat zien.

Dus, ben jij wel toe aan wat positief nieuws op de weegschaal? Meld je dan aan via de link