Geplaatst op Geef een reactie

Het genieten van je vakantie zit niet in het mateloos eten

Het is vakantietijd en in de weken die daaraan voorafgaan, valt het me altijd weer op hoe er dan naar afvallen gekeken wordt. Maar genieten van je vakantie zit niet in het mateloos eten.

Wat ik zo vaak hoor:

* ik begin na de vakantie, eerst nog even lekker genieten;
* het is niet handig om vlak voor m’n vakantie te beginnen met afvallen;
* op vakantie kan ik me toch niet aan m’n dieet houden, dan wil ik wel wat lekkers;

Zo wordt er heel vaak over gedacht en ik snap het ook goed.

Bij diëten en lijnen denk je toch al snel aan een rantsoen van worteltjes en tomaat. Niet echt het beeld van vakantie. 
Het helpt je niet, want wat gebeurt er? Je gaat op en af. Om af te vallen ga je op een streng dieet en daarna let je nergens meer op en vliegen de kilo’s er weer aan. 
Voor de vakantie is het afzien om een beetje blij in je bikini te verschijnen, op vakantie is er geen rem meer (want het is wél vakantie) en kom je kilo’s zwaarder terug (pfff, ik voel me zó opgeblazen). 

Wil je hier afscheid van nemen?
MAAK DE VAKANTIE DAN ONDERDEEL VAN JE LEEFSTIJL 

je gaat door met wat je altijd doet en je geniet ook heerlijk van wat extra’s.  Als je dat nooit zo hebt gedaan of geleerd hebt, dan is dat heel lastig om je dat voor te stellen. Toch kan het en werkt het.

Ik word altijd weer blij van berichtjes van mijn klanten als ze terugkomen van vakantie. 
Niet of nauwelijks aangekomen, soms zijn ze afgevallen tot hun grote verbazing. 
Maar het allerbelangrijkste inzicht voor ze: ze hebben genoten, ze hebben het heerlijk gehad, het was écht vakantie. Dat moet het ook zijn.

Het wel of niet slagen van je vakantie zit ‘m niet in het mateloos eten, dat zit in hele andere dingen die uiteindelijk veel waardevoller zijn. Eet niet om te genieten maar geniet van het eten.

De komende week ben ik er nog voor je om met je mee te kijken wat jij op vakantie anders kan doen zodat dat je niet kilo’s zwaarder terugkomt. 
Plan hier een online afspraak van 30 minuten met mij, dat is gratis en vrijblijvend. 

Met warme groet,

Rian

Geplaatst op Geef een reactie

Het zit niet in je genen

Dat je te zwaar bent zit ook niet in je botten. Het speelt een rol, maar die is niet groot en zeker niet doorslaggevend.

Het zit voor het allergrootste deel (meer dan 80%!) in je omgeving: de plek waar je woont, werkt, leeft, vakantie viert, de boodschappen doet, shopt, ontspant, etc.
Kijk maar eens om je heen, wat zie je dan? Een keuken vol met verleidingen? Een werkplek met snoeppot? Restjes eten op tafel? Loop door de winkelstraat en laat de hoeveelheid eten en drinken op je in werken. Onvoorstelbaar toch, wat een overvloed!

Overal is eten en we hoeven bijna niet meer te bewegen. De roltrap op het station is drukker bezet dan de trap, de robotmaaier maait het gazon, de e-bike is de nieuwe standaard, de hulp poetst het huis en zo kan ik nog wel even doorgaan. Dat alles maakt ons te zwaar.
Het is onze omgeving die er voor zorgt dat we te veel, te ongezond eten en te weinig bewegen. Op dit moment is meer dan de helft van de volwassenen te zwaar en dat is gewoon niet gezond.

Dus, wil je de kilo’s kwijt en heb je altijd gedacht dat het met jouw genen, aanleg of botten niet kan? Het kan wél, als je jouw omgeving gezonder maakt. En waar het allemaal mee begint: als je het wilt.


Wil jij het en lukt het nu niet? Laat mij je dan helpen.

Meld je aan voor een online 1-op-1 gesprek met mij. Ik selecteer hier iedere maand 3 mensen voor. In 30 minuten kijk ik met je mee en laat je zien wat er voor nodig is om er wel een doorslaand succes van te maken. Ik zie in no-time wat jij (nog) niet ziet.

Je kan je aanmelden door dit formulier in te vullen. Ik laat je dan zo snel mogelijk weten of je geselecteerd bent.

Geplaatst op Geef een reactie

Bericht uit mijn praktijk…

“Deze week 6 ons er af, nu 84,9 kg. Het doel onder de 85 kg is gelukt, ondanks vier (!) etentjes buiten de deur deze week. Wat een goed stukje stuurde je mij daarover, ik heb het toegepast en GENOTEN. Vanavond mag ik weer uit eten.”

Dit bericht kreeg ik van een dame die ik al een tijdje begeleid. Wekelijks geeft ze mij een update van de stand van zaken. Er zitten een aantal super waardevolle lessen in haar bericht. Die deel ik vandaag graag met je:

  • de kracht van implementatie: ik kan je alles leren en alles wat ik weet met je delen. Als je er niks mee doet, werkt het niet. Zo simpel is het.
  • de kracht van het denken in oplossingen: vier etentjes in een week en afvallen lijkt bij voorbaat al onmogelijk, dat is het dus niet. Overal is een oplossing voor, ook hiervoor. Je moet ‘m alleen wel even weten. Kwestie van omdenken, wat kan wel?
  • de kunst van het genieten. Als je met hoofdletters kunt GENIETEN, dan is het nooit de vraag of het de moeite waard is om het te doen en te gaan voor wat je heel graag wilt. Als je het wilt, dan kan het.

Het resultaat van dit en nog veel meer lessen 😉 is dat ze vanaf februari al ruim 16 kg. is afgevallen! Dat is wat er gebeurt als je het gaat dóen. Ik vind het zo gaaf dat ik onderdeel ben van dit mooie avontuur.

Ben jij helemaal klaar voor ook zo’n prachtig avontuur met mij? Dan ben ik er ook voor jou.
Wil je meer avonturen uit mijn praktijk lezen? Neem dan HIER een kijkje.

Geplaatst op Geef een reactie

Uit eten gaan en toch afvallen…

Yes, we mogen weer…uit eten! En we gaan ook zie ik om me heen 😊.
Fijn hè?

Afgelopen maandag was ik weer voor het eerst uit eten. Onze trouwdag mocht gevierd worden en dat hebben we gedaan. Ik heb enorm genoten van een heerlijke 3 gangen verrassingslunch, zelfs met een wijnarrangement erbij (halve glazen, dat dan wel ;-)).

Het deed me ook weer denken aan die keer dat ik een appje kreeg van een dame die echt nét gestart was met mijn 90-Dagen-Programma:

“Help, mijn man verrast me met een etentje! Ik wil het eigenlijk helemaal niet, maar het is ook wel weer leuk en lief. Kan dat wel?”


Natuurlijk kan dat wel. Als je er een beetje slim en bewust mee omgaat, dan kun je ook met uit eten prima afvallen.


Wat is dan slim en bewust?
Dat zit ‘m in twee dingen:

  • allereerst tijdens het etentje zelf. Je snapt ook dat als je alle gangen zonder nadenken pakt, de wijntjes erbij drinkt, vooraf brood met smeersels weg hapt en na het toetje nog een koffie met zoetigheid bestelt, je niet hoeft te verwachten dat je afvalt. Wat je dan wel kunt doen, lees je in mijn eerdere blog.
  • het tweede punt is mogelijk nog wel waardevoller voor je: wat je de rest van de dag eet, drinkt en beweegt, maakt het verschil tussen afvallen of aankomen. Als je de rest van de dag gewoon goed eet (ik zeg altijd ‘basis op orde’), dan is er helemaal niet zoveel aan de hand.

    Dus geen extra’s in de vorm van koek, snoep, extra broodjes, toastjes, repen, chocolade of wat dan ook, maar wel veel groente, 2 porties fruit, yoghurt of kwark en beperkt brood.

    Op die manier krijg je automatisch weinig suikers, ongezonde vetten en zout binnen en daarmee compenseer je het wat royalere eten buiten de deur. Als je dat ook nog combineert met wat extra beweging, dan zul je versteld staan van het effect. De dame die door haar man werd verrast, is inmiddels 12 kilo afgevallen én ze zegt met een gerust hart ‘ja, leuk!’ tegen een etentje.

Denk je nu bij 1 of meerdere punten “ja, klopt allemaal wel wat je zegt, maar bij mij werkt het toch anders”, dan kijk ik met alle plezier een half uur met je mee. In dat half uur geef ik je een aantal tips die er voor zorgen dat het ook voor jou gaat werken en wat daar voor nodig is. Gratis en vrijblijvend, maar super waardevol.

Ik heb de komende week 3 keer een half uur beschikbaar, wil jij één van die drie zijn, dan kun je nu jouw tijdstip reserveren via deze link. Voor nu wens ik je een fijn weekend en als je uit eten gaat: geniet er lekker van!

Geplaatst op 2 Reacties

Als honger niet het probleem is…

…dan is eten niet de oplossing.
Waarheid als een koe of niet?

Wat maakt dan dat we eten, meer en ongezonder dan ons lief is, als we geen honger hebben?
Omdat het er in overvloed is?
Omdat het even een goed gevoel geeft?
Omdat we onszelf wijsmaken dat dat is wat we nodig hebben?
Omdat we ons niet meer bewust zijn van wat we écht voelen?

Snaai jij teveel en baal je daar van?

Probeer dan te ontdekken wat je voelt en bedenk een oplossing voor dat probleem.

Dat scheelt je een hoop onnodig snacken, daar word je blij van en nog slanker en fitter ook.

Geniet van het prachtige, zonnige weekend (eindelijk!), ga ik ook doen.

Oh ja, en ik zou het ook heel leuk vinden als je in de reacties nog zou willen laten weten of ik je waardevolle inzichten heb gegeven met mijn mail van deze week.

Geplaatst op Geef een reactie

Houden van lekker eten is geen probleem 😉

Zijn we niet allemaal dol op lekker eten? Heel veel mensen bij mij in de praktijk vertellen me dat ze echte Bourgondiërs zijn. Ze genieten enorm van goed en lekker eten, vaak met een glaasje erbij.
Ze zien dat ook als probleem bij het afvallen, het is zelfs reden om er maar helemaal niet aan te beginnen. Stel je voor dat je dat moet missen? Geen optie voor ze.

Ik geef ze helemaal gelijk: stoppen met genieten van lekker eten om af te vallen? Laat dan maar zitten. Je kunt het ook anders bekijken, het is een soort van omdenken: waarom zou je moeten stoppen met het houden van lekker eten om een gezonder gewicht te krijgen? Dat is toch raar? Dat hoeft helemaal niet.

Genieten van lekker eten is een voorwaarde om met succes af te vallen, anders houd je het simpelweg niet vol.
Zo zie ik het.

Eén van de dames die ik nu begeleid, vertelde me bij de start dat ze enorm houdt van lekker eten en wijn, van de gezelligheid die dat met zich meebrengt. Ze was bang dat ze daar afscheid van moest nemen om af te kunnen vallen en dat hield haar ook tegen.
Mijn belofte aan haar: dat kan ook als je wilt afvallen. We zijn daar mee aan de slag gegaan en met succes: ze is nu al 7,5kg afgevallen en ze vindt het eten zoals ze dat nu doet, echt ontzettend lekker. Voor haar is dat de grootste winst van het 90-Dagen-Afvalprogramma: eindelijk ervaren dat afvallen, gezonder worden, meer energie hebben en gezellig eten en drinken gewoon samen kunnen gaan.

Ben jij ook van het goede leven en heb je het idee dat het niet te combineren is met afvallen?
Dan wijs ik je nog een keer op mijn GRATIS webinar dat ik met regelmaat geef. Ik laat daarin precies zien hoe het werkt.
Hoe gaaf zou het zijn als jij straks ook kunt zeggen: ik val af en ik eet gewoon alles wat ik lekker vind?
Met een mooie zomer in het vooruitzicht is dat toch heerlijk! Het bijwonen van mijn webinar is jouw gratis ticket om straks stralend, bomvol energie én slanker die zomer door te brengen.
Inschrijven is zo geregeld via deze link.

Geplaatst op Geef een reactie

Waarom moeilijk doen als het makkelijk kan?

Waarom doen we toch zo moeilijk als het gaat om afvallen en gezonder leven?

We zien er als een berg tegenop.
We denken dat het zeeën aan tijd kost.
Dat we ons hele leven en dat van ons gezin om moeten gooien.
Dat er niks meer kan en van alles moet.
Alleen daarom zien we al op tegen de maandag, de dag dat we écht gaan beginnen.

Niet dus…

Wist je dat de oplossing altijd voor het oprapen ligt? Het is ook niet ingewikkeld, geen gek dieet, geen überhippe, nieuwe methode, maar gewoon een goed plan dat werkt voor jou en alles wat er bij jou hoort.

Dat plan begint altijd met iets, met één ding in plaats van met alles tegelijkertijd.

Wat is het ene ding dat jij nu kan gaan doen om te beginnen?

Heb je geen idee? Dan help ik je op weg.

Donderdagavond 20 mei om 19.30u geef ik mijn gratis webinar Food4Health. Heb je deze gemist? geen paniek. ik geef met regelmaat een webinar. Schrijf je in voor de eerstvolgende mogelijkheid via deze link.

Dan laat ik je zien dat het veel makkelijker kan dan je nu denkt.
Dan ontdek je hoe je af kunt vallen en ook alles kunt blijven eten.
Dan zie je hoe anderen dat al succesvol doen en in een paar weken tijd kilo’s kwijt zijn.  
Ze hebben daarbij gewoon lekker Pasen, een meivakantie, verjaardagen en Moederdag gevierd.

Zij stonden op exact hetzelfde punt als dat jij nu staat: ze wilden dolgraag afvallen, maar het lukte niet en nu wel. Hoe? Ik deel donderdagavond de onmisbare ingrediënten voor succes met je, ik kan niet wachten. Jij ook niet? Schrijf je dan nu meteen in via deze LINK.

Tot dan en warme groet,

Rian.

Geplaatst op 2 Reacties

Weeggewoontes

“Ik heb gewoon last van stemmingswisselingen als ik op de weegschaal heb gestaan. Ik ben blij en trots als ik ben afgevallen en wanhopig als het niet zo is, erg hè?”

Als het je stemming op die manier beïnvloedt, dan vind ik dat wel erg ja.

Dat is het simpelweg niet waard. Moeten we de weegschaal dan maar weggooien? Daar ben ik geen voorstander van.

De weegschaal laat je zien wat je de afgelopen periode hebt gedaan en gelaten (en dan heb ik het niet over 1 dag).
Met die blik kun je ernaar kijken. Heb ik gedaan wat nodig is om op de weegschaal het effect te kunnen zien? Om vervolgens te bepalen wat je de komende week anders, beter, meer of minder gaat doen om een ander resultaat te krijgen?

Dan mag je het blij en trots zijn koppelen aan de goede dingen die je doet.
Het fijne is, dáár heb je invloed op. Je mag er echt op vertrouwen dat de weegschaal dan meebeweegt, ook al zit er soms wat vertraging op de lijn.

Hoe vaak kun je dan het beste wegen?

Eén keer per week, op een vaste dag, op een vaste plek én een vast moment.

Bij voorkeur spring je ’s morgens meteen na het opstaan en toiletbezoek op de weegschaal.

Op deze manier krijg je een betrouwbaar beeld hoe het met je gewicht gaat.

Ik ben benieuwd, wat zijn jouw weeggewoontes en beïnvloedt het jouw stemming?

Laat het me weten.

Groet,
Rian

Geplaatst op Geef een reactie

Compenseren kun je leren

Mag ik dit, Rian? Dit kan ik dus gewoon eten?

Dat zijn twee vragen die ik heel vaak krijg.

Alles mag, vraag is of het altijd handig en slim is als je een doel hebt.

Je krijgt geen overgewicht van 1 keer taart, van 1 patatdag, van 1 paasei, van 1 wijntje of van een dag geen groente.Je krijgt wel overgewicht als het te vaak gebeurt, allemaal tegelijk en het ook in grote hoeveelheden in je mond verdwijnt.

Wat doe je alles bij elkaar gedurende een langere periode?
Daar gaat het om.

Als dat in balans is, dan is jouw gewicht dat ook.Dus, is het een dag wat meer, dan doe je het de dag daarna rustig aan.Is er bij het avondeten een keer geen groente te bekennen, dan zorg je dat je dat op een ander moment wel weer eet.

Dat is de kracht van het compenseren en het gave is: dat kun je leren :-).

Het is één van de vele onderdelen in mijn MooiGewicht-90-Dagen-Programma.
Alles in dit 1-op-1 coachingstraject is erop gericht om jouw eetpatroon voor eens en altijd in balans te brengen. Daarmee kom je niet alleen op gewicht, je blijft het ook.
Meer weten? Mail me jouw vragen, ik help je graag!

Met enthousiaste groet,

Rian.

Geplaatst op 2 Reacties

Welke einddatum heeft het afvallen bij jou?

Hi,
Hoe maak je het? Ik hoop dat het je goed gaat.

Ik deel vandaag één van de grootste valkuilen bij het afvallen en daarna op gewicht blijven:

“Als ik straks op gewicht ben, neem ik wel weer wat extra’s. Nu doe ik het gewoon even niet.”

Ik hoorde het de afgelopen dagen weer meerdere keren voorbijkomen. Bij mij gaan dan de alarmbellen af. Reden daarvoor is de houdbaarheid van dit soort maatregelen. Zeg eens eerlijk, hoe lang houd jij het vol om tegen elk koekje, snoepje, wijntje, worstje, chocolaatje of wat dan ook nee te zeggen? Vast wel even, maar niet voor altijd.
En dan? Dan ga je ‘los’ en over je grenzen heen. Dat is ook niet gek, want je hebt waarschijnlijk nooit geleerd waar die grens voor jou ligt, hoe je die kunt bewaken en hoe de extra’s erbij kunnen horen.  

Afvallen en daarna op gewicht blijven betekent dingen doen en ja, ook dingen laten, maar niet alles. Het zijn uiteindelijk keuzes waarmee jij de rest van je leven moet kunnen leven, waarvan jij zegt “dit is helemaal prima te doen”. Voor mij horen daar zeker ook extraatjes bij die niet gezond maar wel heel lekker zijn. Ik moet er niet aan denken dat dat niet meer zou kunnen…

Om terug te komen op mijn vraag naar jouw einddatum: als het goed is, is die er dus niet.


Als jij nu niet kunt wachten tot het moment waarop het afvallen klaar is en je weer normaal kunt doen, laat dit dan jouw wake-up call zijn.

Herkenbaar? Zou je het wel heel graag anders willen, maar heb je geen flauw idee hoe of wat?
Bezoek dan mijn gratis webinar ‘Food4Health, afvallen zonder dat je alles wat je lekker vindt hoeft te laten staan’. Ik geef deze webinars met grote regelmaat.
Dan vertel ik er, aan de hand van voorbeelden uit mijn praktijk, alles over en weet je precies wat jij kunt doen om af te vallen en op gewicht te blijven.
Gegarandeerd veel herkenning en na afloop weet je dat dit ook voor jou zo kan.

Schrijf je in via deze link dan tref ik je daar online.